Playlist LINDEMANN - SKILLS IN PILLS, 2015

SKILLS IN PILLS
LADYBOY
FAT
FISH ON
CHILDREN OF THE SUN
HOME SWEET HOME
COWBOY
GOLDEN SHOWER
YUKON
PRAISE ABORT
THAT´S MY HEART

----------------------------------------------------------------

Ultimul tabu

Pare a fi cea mai neverosimila colaborare din istoria recenta, dar chiar s-a intamplat: Lindemann din Rammstein si legendarul producator, Peter Tägtgren (Hypocrisy, Pain) este noul cuplu de vis care straluceste in raiul metalului si, cu proiectul numit Lindemann, acest cuplu elibereaza fiecare cosmar al campionilor virtutilor.

Till Lindemann si Peter Tägtgren sunt oameni ocupati. Primul este solistul vocal al celebrei formatii germane Rammstein, scrie versuri si poezii profunde si socante si este in cautarea sinelui in poemele lui personale. Celalalt este o figura marcanta a scenei metalului, multi-instrumentist, a fondat Hypocrisy si Pain si a produs albume ale multor trupe de metal in studioul sau Abyss, cum ar fi Amon Amarth, Dimmu Borgir sau Sabaton. Acum, acesti doi mari grei au un hobby comun: Lindemann.

Ceea ce a inceput ca o joaca a capatat in curand o dimensiune alarmanta, dar bucuria este inca acolo. Asta este impresia pe care a capatat-o Metal Hammer cand i-a intalnit pe cei doi in Berlin. Tägtgren se poarta imbracat intr-un excentric negru, cu o vesta si o sapca artistic pictata, Lindemann este imbracat casual si elegant, cu bascheti negri-aurii. Stau fata in fata, band cafea si cugetand la prima lor intalnire din 2000, in Stockholm. „Rammstein lucrau pentru "Mutter", eu lucram cu Pain”, isi aminteste Tägtgren. „Ne-am intalnit ocazional in baruri, dar nu am facut cunostinta unii cu altii propriu-zis. Intr-o noapte, lucrurile s-au precipitat si Till si Flake au fost implicati intr-un incident. Eu am intervenit si am incercat sa salvez situatia. A urmat o seara haotica, cu mult Jägermeister si multa voma si am fost dati afara din cateva baruri. Tilll si cu mine ne-am intalnit de doua ori pe an dupa asta si am repetat toate astea, in felul indaratnic in care o fac barbatii.”

Dar o colaborare muzicala a trebuit sa fie amanata din cauza programelor incarcate. Timpul a fost propice pentru prima data in 2013, cand a luat nastere „Ladyboy”. Dupa o gramada de discutii despre numele proiectului, au convenit in final pentru „Lindemann”. „Am fi vrut un nume scurt si dulce, cum ar fi „Fuck” sau „Cunt”, ranjeste Tägtgren.

„Te-ai fi putut distra de minune cu asta”, dezvolta ideea si cugeta Lindemann la jocul dintre “Hinz und Kunz” cu “Hints and Cunts”. „Din pacate, am aflat ca multe denumiri nu mai erau disponibile”, concluzioneaza el iritat. „In ziua de azi, oamenii obtin domenii cu intentia de a le vinde cuiva interesat. A fost foarte dificil sa gasim un nume potrivit.”

Tägtgren incuviinteaza si intre timp se impaca cu numele trupei, „Lindemann”. Amandoi isi subliniaza in prezent egalitatea si consensul lor este indiscutabil chiar din primul foc de arma al presei. 

„Fotografia promo arata ca suntem un cuplu – muzical vorbind, bineinteles!”, explica suedezul, replica la care germanul face cu ochiul si sopteste un „Exact, dragul meu baietel” („Ladyboy”, n. t.). Se poarta ca doi prieteni, tachinandu-se respectuos si atat de armonios, ca Tägtgren raspunde cand si cand intrebarilor puse lui Lindemann. Dar nu fara a se asigura ca e o.k., desigur.

Aceasta relatie este si fertila din punct de vedere muzical, lucru evident cu albumul de debut. Stilistic vorbind, piesele compuse de Tägtgren si aranjate de amandoi sunt un amestec de riff-uri electronice Pain cu sarmul industrial-sacadat al Rammstein. Textele Lindemann ofera ascultatorului o gama larga de subiecte, de la iubire la obezitate, un omagiu avortului si trimiteri explicite catre diverse practici sexuale, sfaramand tabu-urile unul dupa altul. Dar cat de personale sunt de fapt aceste texte despre droguri, sex si ura de sine? Lindemann rade si fredoneaza in stil Dr. Alban: „It’s my life…”

„Intotdeauna este cate ceva personal in spatele a orice. Cand ma intersectez cu cate o poveste extrema ma agat imediat de ea si scriu ceva despre. Este o necesitate! Subiectele mele nu s-au schimbat, dar acum toata lumea le va intelege. Am vrut sa evit orice confuzie, din acest motiv Rammstein e in germana si Lindemann in engleza; sunt doua zone complet diferite.”

Schimbarea limbii a deschis o cu totul noua lume pentru poet, una care dincolo de oportunitati, furnizeaza si ceva provocari. „Am lucrat cu mine, in limba engleza, tot mai adanc”, spune cu entuziasm fauritorul de cuvinte. „Am descoperit fatete noi, am devorat dictionare si m-am scufundat in sistemul rimelor englezesti. A fost foarte distractiv. Bineinteles ca te ajuta mult cand stii cum sa scrii texte.”

In ciuda reactiilor predictibile, arta e pe primul loc pentru Lindemann. Asa cum o face si cu Rammstein, el se joaca cu emotii si exprimari drastice si vii. El explica metoda lui de a lucra luand exemplul piesei „Golden Shower”. „Refrenul greu avea nevoie de ceva care sa ofenseze – cuvantul „cunt”. Peter a dorit „dirty cunt”. Dar am vrut sa fim politicosi, astfel ca avem „pretty cunt”. In poezie, totul graviteaza in jurul sonoritatii cuvintelor. Exista un efect inerent in cuvintele „cunt”, „fat” sau „ash”; sunetul provoaca. Urmez modelul asta si reflectez doar mai tarziu la efect. Unele lucruri au nevoie a fi compensate sau, cum se intampla cu „Fat”, sprijinite de o poveste de dragoste.”

In ciuda aparentelor, cei doi artisti trag linii si determina ce tabu-uri pot fi daramate (avortul) si care ar trebui sa ramana neatinse (ura impotriva femeilor). “Cheia e sa tragi linia cum trebuie”, considera Tägtgren. Nu poti insulta oamenii fara menajamente, trebuie sa adaugi si ceva umor, ocazie cu care dorim sa clarificam ca nu trebuie luat totul in serios 100%.” In varsta de 52 de ani, Lindemann nu intentioneaza nici sa socheze, nici sa provoace. Este un rezultat al procesului, spune el: „Un cuvant ducea catre alt cuvant si la sfarsitul zilei stateam si ne intrebam ce am facut si daca trebuie sa ne ducem la dracul pentru asta acum. Dar asta ne-a lovit si am scris mai departe mai mult.”  

Ce a fost initial o joaca, dedicata Internetului, este acum realitate si creatorii trebuie sa se gandeasca la viitor si sa ia in considerare un turneu de cluburi sau de baruri, prevazand faptul ca exista interes pentru acesta. Amandoi vor sa continue aprofundarea hobby-ului. Lindemann: „Forma colaborarii noastre se potriveste de minune, foarte simplu. Eu pot calatori in Suedia cand doresc. Ajuns acolo, stam impreuna sau mergem la pescuit. Este posibil sa scoatem mai multe albume. E un teren de joaca complet diferit decat cu Rammstein.”

„Nu exista presiune, nimeni nu ne spune ce sa facem, doar ca si hobby”, Tägtgren incuviinteaza si subliniaza cat de mult au invatat cei doi muzicieni unul de la celalalt in timpul productiei. „Ne-am atins telul amandoi, sa extindem abundenta din creierele noastre si sa dezvoltam arta noastra. Tot crezi ca stii totul in domeniu, dar sa fiu sincer, nu stii nimic.”

Lindemann rade si ne transmite o ultima impresie inainte ca noi sa plecam: „Lindemann ca si proiect este comparabil cu un campion de box de categorie grea care face kick boxing pentru distractie. Aparent, el isi face treaba in felul lui obisnuit, dar daca te uiti mai atent, actioneaza diferit, din moment ce e distractiv si il provoaca sa faca ceva ce nu a mai facut pana atunci.”

Sursa interviu: Metal Hammer Germania, martie 2015
Sursa foto: facebook Lindemann
Pagina oficiala LINDEMANN: skillsinpills.com